Maakt de act van het voorbereiden van een actie gebruik van een van je standaardacties?

2

Het staat in TPH (pagina 160)

The ready action lets you prepare to take an action later, after your turn is over but before your next one has begun. Readying is a standard action. It does not provoke an attack of opportunity (though the action that you ready might do so).

Bedoel ik hiermee dat het doen van een actie zelf een standaardactie is?

Zo ja, 'gebruikt' ik dan mijn standaardactie voor de ronde, of is het gewoon een manier om te voorkomen dat iemand beweegt, standaard handelt en vervolgens een aanvullende standaardactie voorbereidt?

dit wil zeggen. Als ik 30ft verplaats, maak dan een actie om aan te vallen; wanneer mijn onderbrekingen gebeuren, is mijn standaardactie (voor de aanval) er nog steeds, of werd deze "gebruikt" door de handeling van het voorbereiden. Wordt het alleen "gebruikt" door de daad van gereedmaken om te worden gebruikt ten tijde van onderbrekingen?

    
reeks NeomerArcana 25.03.2016 / 00:36

2 antwoord

2

I.e. If I move 30ft then ready an action to attack; when my interupt happens, is my standard action (for the attack) still there, or was it "used" by the act of readying. Is it only "used" by the act of readying in order to be utilized at the time of interupt?

De kern van je verwarring, als ik me niet vergis, is "als ik mijn standaardactie gebruik om me klaar te maken, hoe krijg ik dan een actie om daadwerkelijk te gebruiken wanneer mijn actie in volle gang wordt geactiveerd?"

Het maken van een actie is een standaardactie, maar het doorlopen van de contingentie vereist helemaal geen actie. Wanneer u een actie voorbereidt, neemt u deze in essentie van tevoren .

Als u bijvoorbeeld een actie voorbereidt om een persoon met een speer te raken wanneer deze in de buurt komt, wordt de standaardactie tijdens uw beurt gebruikt. Wanneer een tegenstander je opdaagt en voldoet aan de omstandigheden die je hebt voorbereid, dan zal de staking die je tegen hen doet geen andere actie uitputten; het gebeurt gewoon.

    
antwoord gegeven 25.03.2016 / 16:20
3

Do I take this to mean that the act of readying an action is itself a standard action?

Ja.

If so, does this then "use" my standard action for the round, or is it simply a way to prevent someone from moving, standard acting, and then readying an additional standard action?

Het is een manier om te voorkomen dat iemand beweegt, een standaardactie uitvoert en vervolgens klaar is.

    
antwoord gegeven 25.03.2016 / 01:06