Kan True Polymorph een object (een boom) transformeren naar de Champion (CR 9) van Volo's?

17

Ik heb een avontuur op het hoogste niveau met het Noorse thema waarbij Odin en Thor rondrennen in het verprutsen van reuzen.

De Odin-wizard gebruikte true polymorph om een mens van een eik te maken log (zie de saga), en hij wilde dat het de CR9 was Champion van Volo's Guide to Monsters (pagina 212).

Ik liet hem het doen omdat het cool was. Ik heb echter in mijn hoofd dat de regels alleen een gemiddeld voorbeeld van het ras toestaan - zoals een gewone burger, geen kampioen, maar ik kan de regel of regel niet vinden die me dat doet denken.

Is het maken van een CR9-menselijke kampioen een RAW / RAI-gebruik van echte polymorf ?

    
reeks HenryWLee1066 12.07.2018 / 02:27

1 antwoord

37

De echte polymorf spreuk zegt:

You can turn an object into any kind of creature, as long as the creature’s size is no larger than the object’s size and the creature’s challenge rating is 9 or lower. The creature is friendly to you and your companions. It acts on each of your turns. You decide what action it takes and how it moves. The DM has its statistics and resolves its actions and movement.

Volgens mij staat er CR 9 of lager, en dus is het creëren van een CR 9 human champion (Volo's Guide to Monsters, blz. 212) volkomen legitiem.

Laat het verprutsen van reuzen beginnen.

    
antwoord gegeven 12.07.2018 / 03:25
Recent commentaar
i.com/f9/s3/t/t/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/c/ c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c / c /