Kun je meteen een actie betoveren terwijl je een ronde spreidt.

13

Dit kwam op de / r / pathfinder_rpg-subreddit terecht en ik vroeg me af of het mogelijk is om onmiddellijk een actie-betovering uit te voeren terwijl je een ronde spreidt?

Het idee was dat iemand op zijn beurt kon beginnen met Summon Monster , aangevallen en cast Emergency Force Sphere als een onmiddellijke actie om de aanval te blokkeren en ga door met het gieten van Summon Monster.

Dit lijkt me verkeerd, omdat je je focus op het casten van de Summon Monster-spreuk zou moeten verschuiven om je te concentreren op het werpen van Emergency Force Sphere, en voor zover ik weet, als je graag concentratie laat vallen op een betoverde cast, is het de hetzelfde als bij een concentratietest, en de betovering is verloren.

De persoon in kwestie leek overtuigd omdat de beschrijving van de spreuk niet beweerde dat het niet op deze manier kon worden gebruikt, maar dat het levensvatbaar moest zijn. (Hoewel Pathfinder duidelijk regels is, kan het geen regels zijn, kan het niet worden gespeeld).

Ik wilde contact met jullie opnemen en kijken of je op de een of andere manier informatie hebt.

    
reeks misterducky 15.04.2016 / 05:15

2 antwoord

29

Werkend vanuit de regels die hier worden vermeld lijkt het alsof nee.

Ik zal hier mijn gedachten over doornemen.

Zoals vermeld in Castingtijd:

  • Een spreuk die één ronde duurt om te casten is een actie in het volledige kader. Het begint pas vlak voor het begin van je beurt in de ronde nadat je de spreuk bent gaan uitspreken. Je handelt dan normaal nadat de spreuk voltooid is.
  • Wanneer u een spreuk begint die 1 ronde of langer duurt om te casten, moet u doorgaan met de concentratie van de huidige ronde naar ... de volgende ronde (ten minste ). Als je concentratie verliest voordat het casten is voltooid, raak je de betovering kwijt.

En uit de subkop van de concentratie onder Duur:

  • Je kunt geen spreuk gebruiken als je je concentreert op een andere . Sommige spreuken duren een korte tijd nadat u niet meer concentreert.

Omdat Summon Monster een castingtijd van 1 ronde heeft, lijkt het me dat je de concentratie zou moeten onderbreken om een force sphere te casten en daardoor de casting van Summon Monster kwijtraakt.

    
antwoord gegeven 15.04.2016 / 05:55
-9

Uw persoon in kwestie heeft gelijk: U kunt noodkrachtbol casten terwijl u zich in het monster bevindt.

Ten eerste is er niets in de tekst van noodkrachtgebied die het expliciet verbiedt.

Er staat ook niets in de tekst dat acties beschrijft die het gebruik van een onmiddellijke actie tijdens een andere actie verbieden. Volgens de beschrijving van directe acties ," een onmiddellijke actie kan op elk moment worden uitgevoerd - zelfs als het niet jouw beurt is "en" Je kunt geen andere directe actie of snelle actie gebruiken tot na je volgende beurt als je meteen actie hebt ondernomen wanneer het niet jouw beurt is ... Je kunt ook geen directe actie gebruiken als je platvoetig bent. " Dat lijkt de volledige omvang van de regels te zijn die bepalen wanneer onmiddellijke acties niet kunnen worden gebruikt. Er is geen verbod op het gebruik van directe acties tijdens het casten van een andere spreuk.

Onmiddellijke acties zijn gebaseerd op snelle acties ; De tekst die deze beschrijft, vermeldt expliciet dat snelle acties kunnen worden gebruikt om spreuken uit te brengen, en er is niets daarover dat onmogelijk is als je al een andere spreuk gebruikt. Er is ook de regel: "Je kunt snel actie ondernemen wanneer je normaal gesproken een gratis actie zou kunnen ondernemen."

Het lijkt op de sectie over gratis acties ons de volgende plaats waar we moeten kijken .. En het lijkt erop dat er ook niets verbiedt tijdens een andere actie. In feite, kijkend naar de beschrijving van Actietypes , is er zelfs deze regel: "Je kunt spelen een of meer gratis acties terwijl u normaal een andere actie uitvoert. " Er is dus expliciete regelondersteuning voor het nemen van een gratis actie terwijl u nog een actie onderneemt - en daarom ondersteuning voor het nemen van een snelle of onmiddellijke actie onder dezelfde omstandigheden.

Je hebt wel gezegd dat concentratie nodig is voor spellen, en daar heb je gelijk in; Er wordt hier vermeld dat "Als je een spreuk begint uit te spreken maar iets je concentratie belemmert, je moet een concentratiecheck doen of de betovering verliezen. " de lijst met omstandigheden die u dwingt om concentratiecontroles uit te voeren doet niet include "cast a spell" - in feite is er niets vergelijkbaars in de tabel.

Als er geen bewijs is dat een betovering als onmiddellijke actie een andere spreuk verstoort die je toevallig tegelijkertijd zou kunnen casten, moet ik zeggen dat de RAW je vriend ondersteunt.

Oh, en je beschrijft Pathfinder als een "rules-can" -game, wat betekent dat je alleen iets kunt doen als dat iets expliciet door de regels wordt toegestaan. Je hebt het hier verkeerd over. Dingen die de regels niet uitdrukkelijk toestaan, zijn onder meer het schrijven van alledaagse tekst met behulp van schrijfmateriaal van de apparatuurlijsten, het aantrekken en dofferen van niet-pantserkleding en het overladen van een roeiboot totdat deze zinkt. Al deze dingen, en meer, zijn toegestaan. De Pathfinder is geen regels-kan-spel noch regels-kan niet spelen; Zoals de meeste role-playing games, is het "rules-incomplete."

    
antwoord gegeven 15.04.2016 / 06:03