Kan een druïde in Ape wildshape wapens gebruiken?

6

Dus, gisteravond was ik een nieuw personage aan het koken en had dit in gedachten. Tijdens het lezen van het Wild Shape-onderwerp van PHB kon ik niets vinden dat de mogelijkheid uitsluit om om te keren in een Ape / Giant Ape die een Speer / Club kan gebruiken .

Is het mogelijk?

    
reeks Rafael Costa 23.03.2017 / 18:05
de bron

1 antwoord

6

Ja, een wild gevormde druïde kan een speer hanteren.

Laten we eens kijken naar de relevante regels voor de wilde vorm:

Your game statistics are replaced by the statistics of the beast, but you retain your alignment, personality, and Intelligence, Wisdom, and Charisma scores. You also retain all of your skill and saving throw proficiencies, in addition to gaining those of the creature.

En dit deel:

You can’t cast spells, and your ability to speak or take any action that requires hands is limited to the capabilities of your beast form.

Omdat je je mentale statistiek behoudt en apen duivels die elkaar tegenspreken, is er geen reden om een wild gevormde druïde aap te beperken in het hanteren van welk wapen dan ook.

De enige vraag is of wapenvaardigheden van toepassing zijn? Mijn uitspraak is ja, je vaardigheid in wapens moet van toepassing zijn, omdat bekwaamheid een maatstaf is voor vaardigheid en kennis met behulp van een hulpmiddel / object. Mijn gedachte achter wapenvaardigheid die wordt weggelaten uit de regel van de wilde vorm, is eenvoudig dat de meeste dieren geen duimen hebben waarmee ze met succes wapens kunnen hanteren.

Nogmaals, zelfs als uw DM bepaalt dat uw vaardigheid niet van toepassing is, betekent dat niet dat u het niet kunt gebruiken; het betekent alleen dat je het niet ook kunt gebruiken.

    
antwoord gegeven 23.03.2017 / 18:30
de bron