Kan ik hetzelfde wapen in een enkele beurt opbergen en trekken?

11

Ik speel een Eldritch-ridder van niveau 4 die een langzwaard en zweep gebruikt met de dubbele wielder-prestatie, die ik op niveau 4 heb genomen. Ik kan geen spreuken met 2 wapens in mijn handen werpen, dus ik had om iets te bedenken.

Kan ik de de 2 wapeninteracties van de dual wielder-prestatie op een enkel wapen gebruiken?

You can draw or stow two one-handed weapons when you would normally be able to draw or stow only one.

Ik dacht aan de volgende volgorde van gebeurtenissen.

  • Ik begin aan de beurt met beide wapens in mijn handen
  • Ik berg de zweep op
  • Ik gebruik groene vlammen met mijn lange zwaard als 1d10 + GFB-beschadiging
  • Ik trek mijn zweep opnieuw.

Is dit mogelijk of zie ik iets over het hoofd?

    
reeks darnok 24.12.2018 / 15:05

3 antwoord

26

Dual Wielder staat alleen het tekenen / stuwen van een tweede wapen toe

Je plan zou bij de laatste stap omvallen, omdat je per beurt slechts één interactie met het object krijgt.

Van 'Andere activiteit tijdens uw beurt' (PHB, pagina 190) :

You can also interact with one object or feature from the environment for free, during either your move or your action. For example, ... you could draw your weapon as part of the same action you use to attack.

[...]

If you want to interact with a second object, you need to use your action.

De Dual Wielder-featit geeft je geen twee gratis artikelinteracties, je kunt er twee tegelijk in trekken of erin steken in plaats van één. Tekenen en opbergen hetzelfde wapen kan duidelijk niet gelijktijdig worden uitgevoerd, dus dit zou twee iteminteracties vereisen om te bereiken.

Het relevante voordeel van de Dual Wielder feat (PHB, blz. 165):

  • You can draw or stow two one-handed weapons when you would normally be able to draw or stow only one.

In de huidige vorm zou uw plan alleen werken als u wacht totdat u de volgende keer bent om de zweep opnieuw te tekenen of als u een manier hebt gevonden om twee acties uit te voeren (bijvoorbeeld haast , actiepeiling, enzovoort. ) zodat je een extra actie hebt om de zweep opnieuw te trekken.

Dat gezegd zijnde, groen-vlammes in het bijzonder, omdat ik Als u het begrijpt, hoeft u de zweep niet weg te doen, omdat er geen somatische component voor nodig is en de component Material "een wapen" is (SCAG, pagina 143). Het gaat verder:

As part of the action used to cast this spell, you must make a melee attack with a weapon...

Zodat je al deze zweepslagen kunt overslaan en de betovering gewoon kunt gebruiken met je actie, met je mes in de hand (de andere hand is niet relevant).

    
antwoord gegeven 24.12.2018 / 15:28
7

Kort antwoord? Nee.

... omdat Dual Wielder je geen twee wapeninteracties geeft. Het zorgt ervoor dat je één wapeninteractie twee wapens tegelijk beïnvloedt. Het laat je het niet opsplitsen, het laat je het niet twee keer toepassen op hetzelfde wapen. Hiermee kunt u beide wapens tegelijk tekenen of ze tegelijkertijd omhakken

    
antwoord gegeven 24.12.2018 / 15:28
0

Nee, omdat het opnieuw tekenen van je zweep aan het einde van de beurt geen deel uitmaakt van je zet of je actie.

You can also interact with one object or feature of the environment for free, during either your move or your action. For example, you could open a door during your move as you stride toward a foe, or you could draw your weapon as part of the same action you use to attack.

Wanneer je je zweep opbergt, doe je het om een spreuk uit te spreken (omdat je een vrije hand nodig hebt).

Als je daarna je zweep tekent, is er niets aan de hand. Je actie is voorbij. Als je het tijdens je verplaatsing probeerde te tekenen, zou ik dat ook niet toestaan, omdat (1) je een object ofwel tijdens je zet of actie kunt gebruiken en je al interactie hebt gehad tijdens je verplaatsing actie, en (2) wat nog belangrijker is, het tekenen van een wapen vergemakkelijkt je beweging.

    
antwoord gegeven 25.12.2018 / 03:33