Mini Six: zijn wond- en meervoudige boetes van toepassing op schadebroodjes?

3

In Mini Six zijn de regels voor meerdere acties kort:

Characters may attempt to do more than one thing on a turn by withholding one die from every action they attempt for each action beyond the first. For instance, if a character tries to shoot twice, he will subtract one die from each attempt.

Evenzo worden de regels voor bijzondere waardevermindering als gevolg van gewonden alleen in de wondtafel afgedrukt:

391.133

Ik weet niet of schadebollen door deze straf worden getroffen, maar ik kan pluisargumenten in beide richtingen zien. Als je een slagwapen gebruikt, zul je niet zo hard slaan als je op het punt staat om het wapen te trekken en voor een nieuwe aanval te gaan. Als je echter iemand met een pistool fotografeert, is het logisch dat hij volledige schade aanricht, tenzij schade in rekening wordt gebracht door hoe goed je raakt en hoe krachtig het wapen is. p>

Mijn vraag is deze: zijn deze straffen onder RAW van toepassing op schadebroodjes en te raken rollen, of niet? Als er geen definitief antwoord is in de Mini Six PDF, accepteer ik graag een antwoord met een ander D6-systeemspel.

    
reeks Jack Kelly 10.08.2012 / 13:55

1 antwoord

3

Nee, met de tekst die u hebt aangehaald. Gedeeltelijk, in mijn ervaring met eerdere D6-games.

In de interpretatie door mijn groep van de regels (D6 Star Wars waren in ons geval) beschadigingen en doorweek geen acties. Integendeel, ze waren het resultaat van acties. Dit is gebaseerd op de Rolling Actions-beschrijving in het systeem:

Characters roll their skill dice (or their attribute dice if they haven't improved the skill) whenever they do something important and there's a risk of failure.

Dit maakte ons voldoende duidelijk dat een 'actie' een vaardigheidstest was die we nooit echt in twijfel hadden getrokken. U kunt de definitie van een actie in Mini Six controleren om er zeker van te zijn dat deze niet is gewijzigd.

Omdat doorweek en beschadiging geen handelingen zijn, worden ze niet beïnvloed door de meervoudige actieboetes.

Wonden waren iets anders. Wonden waren anders geformuleerd in D6 Star Wars :

Stunned characters suffer a penalty of -1D to skill and attribute rolls for the rest of the round and for the next round.

Onze interpretatie hiervan was dat het personage een boete zou nemen voor schade op basis van sterkte (bijvoorbeeld van een mes), maar dat statische schade (bijvoorbeeld van een pistool) niet zou worden beïnvloed.

We hebben het weken echter niet bestraft. Mijn geheugen is dat er een regel was die ons dit specifiek vertelde, maar ik zie het nu niet op een voor de hand liggende plaats. Dus tenzij ik het eenvoudigweg heb gemist, hebben we het misschien al die tijd inconsistent gespeeld!

Antwoord op basis van D6 Star Wars, herzien en uitgebreid

    
antwoord gegeven 10.08.2012 / 15:26